Pečlivě vybraný zbrusu nový tým Střední školy Montessori lycea Ostrava se vám představuje. Další jména odhalíme s ohledem na diskrétnost až v dalších dnech.
Ing. Tomáš Bouchal, Ph.D., Ing. Paed. IGIP
„Kdo se zabývá studiem neužitečných věcí, jako by nic nedělal, i když se při tom hodně nadře“ Lucius Annaeus Seneca
Nové Montessori lyceum s sebou nese mnoho výzev, ale také radostnou práci s týmem motivovaných studentů. Studentů, kteří chtějí porozumět a hlavně pochopit souvislosti.
Umožním přizpůsobení předmětů a jejich propojení k potřebám dnešní složité doby a zejména vaší budoucnosti. Předměty mají být inspirací a prostorem pro rozvoj kreativity a hlavně svobody.
Jsme jeden tým, ne týmy dva.
Tomáš přednášel a vyučoval na různých stupních a typech škol. Na univerzitě publikoval a jeho odborné články v prestižních periodikách jsou hojně citovány.

Mgr. Petra Nohová
Už na gymnáziu jsem věděla, že své další kroky budu směřovat humanitním směrem. Na filozofické fakultě Ostravské univerzity jsem proto studovala český jazyk a literaturu spolu se společenskými vědami nejprve jako samostatné obory a poté jako předměty v rámci učitelského programu.
Ale až samotná praxe na středních školách mě přesvědčila, že učitelství je povolání, které chci s respektem vykonávat a které vnímám jako poslání.
Měla jsem příležitost učit na více druzích středních škol v Praze a Ostravě, abych se přesvědčila o tom, co je pro mě ve výuce důležité. Je to snaha, aby studenti a studentky chápali podstaty jevů a fenoménů, i proto mi není cizí učení založené na projektové výuce, která mimo jiné umožňuje učení kriticky a v souvislostech. Respektuji rozdílné tempo každého a v neposlední řadě usiluji o to, aby učení byla i zodpovědnost i zábava.

Mgr. Petra Short
Kdo jsem?
Jmenuji se Petra Short a jsem nadšená učitelka angličtiny.
Vystudovala jsem magisterské studium učitelství angličtiny pro základní školy (program completus – první a druhý stupeň) na PdF Univerzity Palackého v Olomouci. Bakalářské studium jsem získala na FF OU v programu anglická lingvistika. Angličtina je moje velká láska. Ve Velké Británii jsem strávila zhruba 4 roky a každý rok se tam na dva měsíce vracím. Anglicky mluvím denně, neboť můj manžel je Brit, a s ním i s našimi dětmi doma mluvíme převážně anglicky.
V českém školství se pohybuji od září 2020, učila jsem na základní i střední škole. Před učitelskou dráhou jsem se cca 15 let profesně věnovala personalistice na různých úrovních (HR Generalista, Recruitment Specialist, apod.) a v různě velkých, většinou zahraničních, organizacích.
Co mě baví?
Slunce, teplo, oceán, vítr, les, být máma a manželka, baví mě učit a být mezi dětmi. Ráda se vzdělávám, čtu, poslouchám muziku, plavu, jezdím kempovat. Baví mě cvičit psy, mám ráda dobré jídlo a dobré kafe. Ráda se směju a trávím čas s rodinou a kamarády.

Renuka Palaniveloo
Originally from Singapore, I received my degree from NHL Stenden University of Applied Sciences, where I studied Business Administration and Maritime Business. My passion for education began early, as I started tutoring younger students while I was in secondary school.
In 2019, I became TEFL certified, and since then, I’ve had the opportunity to teach English in Singapore, Costa Rica, and the Czech Republic, gaining valuable experience working with a diverse range of students.
What excites me most about teaching is empowering students. It’s incredibly fulfilling to witness them not only mastering new skills but also gaining confidence and a deeper understanding of themselves and the world. I am especially grateful to be part of the pedagogical team here at Montessori Ostrava. Outside of the classroom, I enjoy painting, going to the cinema, and watching Formula 1. Recently, I’ve also been trying to learn Czech.

MgA. Barbora Knobová
Barboru zajímá svět kultury a umění celý život. Ráda kombinuje dějiny umění a současné trendy v kultuře. V jejích hodinách se probírají také dějiny fotografie a audiovizuální tvorby. Vedle základních výtvarných technik malby a kresby má také blízko ke grafice a grafickému designu. Rozvíjení kreativity považuje za jednu z nejdůležitějších dovedností do života současného rychle se měnícího světa. Ve své praxi se dosud věnovala převážně středoškolským studentům včetně přípravy na maturitu a přijímací zkoušky na vysokou školu. Má zkušenosti i s výukou na univerzitě. Se studenty ráda navštěvuje galerie po celé České republice i v zahraničí. Vystudovala plzeňskou Fakultu designu a umění Ladislava Sutnara v ateliéru Adély Matasové a Vladimíra Merty a nyní dokončuje studium fotografie na Institutu tvůrčí fotografie v Opavě.
Ve své tvorbě se zaměřuje na subjektivní dokument a experimentální fotografii.
Ve volném čase nejraději chodí do přírody, sleduje aktuální filmovou a seriálovou tvorbu a ráda se aktivně i pasivně zúčastňuje celé řady kulturních akcí (Blatenský fotofestival).

Mgr. Adriana Ivaničová Kolářová
Již od mala jsem chtěla být paní učitelkou, ale více mě vábily humanitní předměty. Na střední škole jsem však měla tak skvělou paní učitelku na matematiku a fyziku, že jsem se nakonec rozhodla zkusit jít stejným směrem.
Na ZŠ jsem v matematice a fyzice nevynikala, ale na jazykovém gymnáziu jsem byla ta, která některým svým spolužákům pomáhala zvládat učivo, a tak jsem po studiu směřovala do Olomouce studovat učitelství matematiky (PdF) a fyziky (PřF).
Během bakalářského studia jsem měla možnost pracovat v Pevnosti poznání, kde jsme se obávané předměty snažili uchopit trošku jinak než biflováním. Ukazovali jsme, že přírodní vědy mohou být nejen praktické, ale také zábavné.
Nabyté zkušenosti jsem při navazujícím studiu uplatňovala při práci s žáky na základní škole, kde jsem učila.
Následně jsem odešla na mateřskou dovolenou a jelikož mi práce se staršími dětmi chyběla, vedla jsem alespoň kroužek Veselé vědy a další rok Kroužek nadaných žáků. Do toho jsem některé své bývalé žáky připravovala na přijímací zkoušky. Zde na lyceu je mým cílem studenty učit s respektem a ukázat jim, že matematika a fyzika nemusí být tak hrozné, jak se mohou na první pohled zdát.

Mgr. Milan Pastyřík
Technologie mě fascinují od dětství. Byl jsem mezi prvními kluky v okolí, kdo držel v ruce VHS kameru, postavil si počítač, pařil první 3D hry, připojil se k internetu a testoval dotykové mobily. Dnes učím ICT a stále mě baví objevovat nové věci. Rád propojuji techniku s lidstvím – třeba jako svatební DJ.
Jsem tátou dvou dětí a dobře vím, jak důležité je prostředí, ve kterém děti vyrůstají. Právě proto mě oslovil přístup Montessori – respektující, tvořivý a smysluplný. Učit pro mě neznamená jen předávat znalosti, ale také sdílet nadšení, podporovat zvídavost a zároveň se neustále učit a rozvíjet i sám sebe. Velkou inspirací je mi J. A. Komenský a jeho myšlenka, že „škola má být dílnou lidskosti.“
Vystudoval jsem obor ICT ve vzdělávání na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. ICT vyučuji přes deset let – od základní školy až po vysokou. A když zrovna neučím, najdete mě na motorce, v sauně nebo v dětském pokojíčku při hledání ztraceného Marshalla z Tlapkové patroly.

Orriana Parraga
Pocházím z Venezuely, v České republice učím španělštinu od roku 2010. Mám zkušenosti s výukou studentů Matičního gymnázia i dospělých na soukromé jazykové škole Toplingva. Výuku vnímám jako kreativní proces a je pro mne velmi inspirující, když studenti získávají zábavnou formou praktické znalosti.

PRŮVODCE (momentálně RD)
Ing. Jana Bouchalová, Ph.D.
Můj profesní start započal na Vysoké škole báňské, kde jsem se věnovala oboru Environmetální inženýrství. Po ukončení studia jsem pokračovala ve stejných šlépějích
na doktorském studiu v oboru Ochrana životního prostředí v průmyslu. Během tohoto studia jsem mohla přičichnout k výuce studentů, kde započal můj zájem o vzdělávání mladých lidí.
Zkušenosti jsem již měla z doučování žáků, různých táborů, lyžařských kurzů apod., tudíž jsem se přihlásila ke studiu učitelství odborných předmětů a vysokoškolské pedagogiky.
V průběhu studia učitelství jsem byla členem výzkumného ústavu na VŠB – TUO. Mohla jsem tak rozvíjet svou vášeň pro vědu, kterou bych nyní ráda předala dětem. Zároveň jsem v posledním roce absolvovala semináře Montessori pro děti ve věku 6 – 12, díky nimž jsem mohla nahlédnout do tajů předávání informací dětem ojedinělým způsobem.
V posledních době postrádám smysl frontální výuky a oslovila mě filosofie individuálního přístupu k dětem. Mohu říci, že od první chvíle strávené na této škole na mě dýchla velmi pozitivní atmosféra a energie. Je to pro mě příležitost stát se součástí kvalitního týmu a těším se na spolupráci s kolegy i dětmi. Mám blízko k přírodě a k vědě. Ráda bych dětem pomohla odhalit tajemství naší Země zábavnou formou například pomocí pokusů.
