
Fyzický vývoj a motorika:
Rozvinutá hrubá a jemná motorika, díky čemuž je schopno provádět základní denní aktivity, jako je držení předmětů, lžící při jídle nebo stavění věžiček z kostek. Získalo dovednosti samostatného pohybu – chůzi, běh, lezení. Projevuje chuť zkoumat své okolí, což podporuje jeho fyzický vývoj.
Kognitivní dovednosti:
Rozvíjí schopnost rozpoznávání objektů, zvířat a lidí ve svém okolí. Získává základní pochopení příčiny a následku prostřednictvím interakce s Montessori materiály. Začíná rozpoznávat základní tvary, barvy a textury.
Komunikační schopnosti:
Aktivně rozvíjí slovní zásobu a začíná tvořit jednoduché věty. Projevuje zájem o komunikaci s dospělými i s ostatními dětmi. Reaguje na své jméno a rozumí jednoduchým pokynům.
Sociální a emocionální vývoj:
Projevuje samostatnost v rámci svých schopností, např. při snaze obléci se. Začíná chápat základní sociální dovednosti jako sdílení a střídání. Projevuje empatii a rozumí základním emocím u sebe i u ostatních. Rozvíjí vztahy s dospělými a vrstevníky a začíná navazovat první přátelství.
Sebevědomí a nezávislost:
Projevuje základní sebevědomí tím, že rozpoznává svůj obraz v zrcadle. Pokouší se o samostatné vykonávání úkonů, i když to znamená zkoušet a znovu zkoušet. Vyhledává možnosti k projevení své individuality a nezávislosti.
Kreativní a estetický vývoj:
Projevuje zájem o zkoumání různých materiálů a textur. Vytváří jednoduché výtvarné a hudební projekty s podporou učitelů a Montessori materiálů. Reaguje na hudbu pohybem nebo pokusy o zpěv.